Oteknisk!

Jag kan nog vara en av dom mest otekniska cyklisterna! Igår va de Motionslopp här i Vårgårda. Inget allvarligt utan ett varv på damernas världscupsbana som är 11 km. Drygt 500 startande trots att de va skitväder! Regn, hagel och åska! Och de är väl här jag ska återknyta till att jag är så oteknisk. För när de ska svängas i denna väderlek bromsar jag försiktigt ner till knapp styrfart för att ta kurvan utan att köra omkull! Och sen är de fullt igångdrag för att få upp farten igen. Inte bra på något sätt, jag litar helt enkelt inte på mig själv som cyklist!
Och de behöver inte ens vara blött ute för jag ska ha problem att ta kurvor. Ni som cyklade med mig på Hisingen runt vet att jag va på väg ut på en åker i en 90 graders högersväng! Och då va de inte blött alls.. Så de är inte bara konditionen som måste jobbas på för att jag ska bli en duktig cylist!

Hur gick motionsloppet då? Ja de va väl inga större problem att vara först över mållinjen. Körde med Mikaela på rulle till häggrungabacken där jag tog mitt eget tempo och hon va tvungen att släppa. Sen körde jag solo in. Och Mikaela kom in som nummer två, så vi höll de inom familjen ;-) Sen blev de ett extra varv för att trampa ur lite. Sen körde jag 3 mil innan så igår blev de drygt 5 mil. Ganska bra för de är ju trots allt fortfarande semester!

// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0