KM

Blev ett rätt jobbigt lopp. Temperaturen låg på 0 och då biter inte tejpen riktigt som den ska. Så det va riktigt kämpigt upp för backarna. Men tyckte jag hade rätt så bra glid iaf. Vet inte riktigt hur många det va som startadede i min klass, men typ 10 pers och jag kom näst sist.. Jag åkte i mål på 39:28 (enligt min klocka) och jag hade behövt åka 4-5 minuter snabbare för att inte komma näst sist. Det hade jag inte fixat även om jag hade haft riktigt bra fäste. Men dom i min klass är ju skidåkare, det är inte jag ;-)

För att jag ska bli snabbare måste jag träna mer intervaller där jag ligger på hög puls! Igår hade jag 168 i snitt vilket är rätt högt för mig. Det kan jämföras med 164 förra veckan när jag körde samma bana på 38:13 och när jag sprang pers på 10km och hade en snittpuls på 160. Så jag behöver jobba lite med pulsen. Men jag är ju fortfarande i uppbyggnadsfasen. Nästa år kommer jag vara riktit vass ;)


// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0