Nya skor

Mina gamla skor har verkligen gjort sitt! Dom har varit med i tre år (?) och de är väl två år för mycket när de gäller löpskor. Har fått lite känningar i benhinnorna och de kan mycket väl bero på att mina gamla skor sett sina bästa dagar. Så äntligen fick jag ur tummen och köpte ett par nya. Blev ett par Adidas Salvation, hoppas att dom ska funka för mig. Och gör dom itne de får jag byta ut dom inom 28 dagar. Första passet med dom blev i lördags och kan inte säga annat än att de kändes jävligt bra! Har aldrig sprungit så fort som jag gjorde då. De blev knappt 9 km med 4:57 tempo (ungefär ;))! Fick lite skoskav men de är ju nya skor så de får man räkna med. Va inte meningen att de skulle bli så högt tempo men jag rycktes med. Lagom att springa runt 6 minuters tempo tills jag byggt upp den styrka jag behöver i musklerna.

 

// Kalle


Kommentarer
Postat av: Odda

Hoppas du får många sköna mil i dom.

2009-09-14 @ 20:28:26
URL: http://triathlonodda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0