Vecka 41

En riktigt bra vecka! 5 pass simning, 2 pass löpning och ett på trainer. De optimala kanske hade varit att byta ut ett pass i vattnet mot trainern. Men bättre att fokusera på simningen än cyklingen, iaf just nu! Veckans bästa träningspass måste ha varit löpningen i torsdags då jag sprang pers på 10 km! Slaktade de fyra (?) år gamla perset med 90 sekunder, de nya perset på 51:30! Nu är jag väldigt sugen att springa 10km på bana eller en "platt asfalt" och försöka komma under 50 min. De borde gå, för den milen jag brukar springa är väldigt kuperad terräng! Svårt att få något flyt i löpningen då.

På gårdagens crawlkurs i borås fick vi simma en 25 när tränaren gick med och studerade oss. Och han hade inget att klaga på hos mig! Känns väldigt kul att träningen har gett resultat! Och vi fick även träna en hel del på åvoltvändningar i går, och dom börjar sitta bättre och bättre! Så nu kan jag börja använda mig av de i min träning! Imorgon ska nog jag och Mikaela till herrljunga och träna simning, då ska jag försöka köra 10x100 med start på två minuter. Förra veckan klarade jag bara 7 stycken, men jag skyller på att de va för många medsimmare som va i vägen..

Just nu är de jävligt kul att träna!!

// Kalle

Kommentarer
Postat av: Odda

Härligt! Keep up the good work. 100-ingar med start på 2 är tufft. Det fixar inte jag, tycker 50 med start 1.05 är tufft nog för mig än så länge.

2009-10-13 @ 08:15:49
URL: http://triathlonodda.blogspot.com
Postat av: Kalle

Ja de känns rätt tufft! Första 100ingen gjorde jag på 1:35, så jag startade alldeles för hårt. Sen låg dom flesta runt 1:50. Försöker nog med 100ingar igen så länge de går. Sen kanske jag testar 50 enligt ditt förslag.

2009-10-13 @ 10:26:20
URL: http://ironmankalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0