Självförtroende

Efter att jag har byggt upp mitt självförtroende ett tag på skidor så fick jag en "liten" svacka i tisdags när jag kom näst sist på KM... Men det kan vara bra att komma ner på jorden och inte tro man är störst bäst och vackrast ;) Så nu är det bara att träna ännu hårdare så jag kan vara med och utmana nästa år (om det blir någon snö).

Idag körde jag 23km i 4:40 tempo, så då växte självförtroendet igen! Funderar på om jag ska våga mig på ett seedningslopp till Vasaloppet för att se lite hur jag ligger till. Hade varit gött att komma till 5 startled. Inte för jag ska köra vasan men då får man iaf ett riktigt kvitto på hur skidformen är. Men för att komma dit måste jag ha en fart runt 4-4:10. Det kanske är i tuffaste laget..


// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0