Tempostyre

Igår åkte jag raka vägen till Falköping efter jobbet och köpte ett nytt clip-on styre till cykeln. Och idag blev det att testa. Körde en mil innan jag va tvungen att stanna och ända inställningarna. Sen blev det lite bättre, men fy vad jobbigt det va att köra i tempoställning. Klarade inte mer än någon km åt gången, fick syra i armarna. Så jag kanske sitter knasigt eller så är jag helt enkelt inte van än?? Nu har jag pinnarna rakt fram (här vore kanske en bild på plats, men orkar inte fota nu så det kommer en imorgon istället!) men funderar på om jag inte ska rikta dom lite mer uppåt, typ.
Hur som helst gick det riktigt bra idag, körde 75 km med ett snitt på 32,5 (solo) i blåst och rätt "backigt". Väldigt lurigt att ligga i tempoställning när det blåser sidvind och man har 50mm hjul... Målet på Kalmar är att köra på 6 timmar och där ska jag försöka inkludera första bytet också. Så ett snitt strax över 30 är beställt till den 31 Juli!


// Kalle

Kommentarer
Postat av: Odda

Du är stark Kalle. Känns lite oroväckande att du tycker det är vingligt med 50 mm hjul. Undrar hur det kommer kännas med 82 mm fram 101 mm bak, hoppas kunna testa i helgen.

2010-07-07 @ 08:41:04
URL: http://triathlonodda.blogspot.com
Postat av: matte

En kommentar om pinnarna bara, kände samma fenomen som du, syra i armarna vid forsta tillfallet. Då hade jag pinnarna lite uppåt.Sen ändrade jag dem så att de pekar lite lätt neråt. Kändes genast mycket bättre. Man får nog känna sig fram lite. Lycka till!

2010-07-07 @ 14:29:06
Postat av: Anonym

oj aldrig kört med tempopinnar och så ska du ha tempostyre på kalmar?

big no no, använd du bockstyre där. Är du inte van så kommer det ge dig problem.

2010-07-13 @ 12:27:02
Postat av: Alexander

Tjena! Häftigt det här med IronMan! Springer mycket men har åkt på en skada nu så tänkte investera i en cykel. Funderar starkt på en Apollo Team Race. Verkar den bra? Har jag förstått rätt så köpte du en sån till din flickvän?



tack på förhand!

2010-07-21 @ 14:42:41
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0