Status

Jag bloggar nog alldeles för sällan för att det ska få heta blogg. Men här kommer en liten uppdatering om läget iaf.

Simning: Det blir inte så mycket simmat nu. Har väl knappt simmat ett pass i veckan senaste veckorna. Men jag hoppas på att jag inte tappar för mycket teknik nu när jag har ett litet uppehåll. Det finns nog dom som simmar ironman som är betydligt sämre än mig. Men "snart" kan jag simma ute och då blir det att testa våtdräkten. Hoppas den ska göra att jag simmar "mycket" snabbare! '

Cykel: 113 mil har jag cyklat tills idag. Så det har blivit en del iaf. Jag har inget speciellt milantal jag vill nå innan Kalmar, men det landar säkert runt 400 mil iaf. Än så länge har jag inte cyklat så tuffa pass utan det har mest blivit lugnare pass. Men det är väl snart läge för lite intervaller så jag får upp farten. Siktar på att cykla under 6 timmar på Kalmar så ett snitt på 30 km/h är det som gäller då. Ska kanske ta och montera på mitt tempostyre så jag får känna på att ligga i tempoställning. Har en "tempobana" som jag körde förra året som är 18 km kanske ska testa den snart och se om jag har bättre form än förra året.

Löpning: Löpningen är ett rätt osäkert kort MEN jag har fått upp farten riktigt bra! Jag och Mikaela va iväg till Lerum i helgen och sprang ett millopp, jag sprang in på nytt pers 48 minuter, det är 90 sekunder snabbare än mitt förra pers. Och jag sprang 20 km för någon vecka sen utan några större problem så jag är iaf på gång med löpningen. Men jag måste ha en hel del pass till för att få trygghet i löpningen.
Det ryktas om att det är ett millopp i Lidköping nästa vecka och då funderar jag på att åka dit för att sätta nytt pers! Siktar på 45 minuter...


                                

Eftersom jag inte satt upp någon träningsplan när jag började min "satsning" så är det svårt att avgöra hur jag ligger till. Men jag tror att jag är i hyfsad fas iaf. Har gått ner 11 kg och 17 cm runt midjan sen jag började träningen innför Kalmar i augusti. Nu ska jag försöka få bort dom sista 4 kilorna innan Kalmar!



// Kalle

 

 


Kommentarer
Postat av: ChristerS

Låter bra det där!

2010-04-30 @ 23:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0