Överskattning

Jag överskattade min kapacitet när jag skrev att de inte skulle bli några problem att köra under 3 timmar på Mjörn i söndags. Jag kom iväg med några stycken som verkade vara intresserade av att köra under 3 timmar. Men farten va ryckig och jag fick bita i som fan för att hänga med uppför backarna i början. Jag blev trött fort och hade problem att hålla rullen när de växlades tempo. Höll gruppen i 6 mil för att sen vara tvungen att släppa. Körde rätt lungt ett tag för att vänta in nästa grupp, men den gruppen kom aldrig så jag fick börja köra lite själv. Kom snart ikapp en som hade släppt den gruppen jag körde med (?). Vi körde rätt lugnt tills de kom ikapp en från Lygnens, då började dom växeldra med mig på rulle. Med 2 mil kvar kände jag mig stark igen och gick fram och tog mina förningar. Efter "vilan" så kände jag mig starkare än dom andra två i gruppen så jag tog något längre och hårdare förningar för ha chansen att komma under 3 timmar. Sista milen in mot Alingsås hade vi plockat upp några cyklister till som bara låg på rulle på mig och lygnaren. Nu gick de riktigt fort igen för att klara målet på 3 timmar. När jag stoppade klockan så hade jag 30 sekunder till godo på mitt mål.
Och de va mycket problem att komma under 3 timmar fast vädret och sällskapet va de rätta. Nu va banan lite längre än va jag hade räknat med så snittet va tvunget att vara lite högre än va jag räknat med. Nöjd med 34,3 i snitt och ett väl genomfört lopp! De va de snabbaste jag snittat på ett lopp så formen är riktigt bra nu!

// Kalle

PS, Jag hade två (!) personliga fotografer med mig längs banan. Enligt ryckte hamnade jag på några 100 (?) bilder. Har inte sett dom än men så fort jag får tag i dom lägger jag ut några!

Kommentarer
Postat av: Odda

Bra jobbat! Det blir alltid tungt när det blir ryckigt.

2009-09-10 @ 08:23:27
URL: http://triathlonodda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0