Kul i vatten

De är riktigt roligt att simma! Igår va jag och tränade med Herrljunga simsällskap, tuff och bra träning. Hade lite problem med kramp i foten, får se till att dricka mer innan träning. För tre veckor sen började jag min simträning i Borås. Då kunde jag inte simma 25 meter med bra andning. Nu tre veckor senare kan jag simma några 100ingra med tretaktsandning, vilket betyder att man andas på var tredje armtag (tror jag;)). Men jag har massor kvar att lära, men när väl andningen funkar som är de viktigaste kan jag börja jobba på armtagen och bensparken.
På min första lektion så sa tränaren att vi skulle lära oss voltvädning. Helt onödigt va min spontana reaktion, jag ska ju simma i öppet vatten och då behöver jag inte kunna voltvända. Men tre veckor senare så står de högst upp på min önskelista ;) Efter studerat youtube i veckan där jag lärde mig grunderna så försökte jag några vädningar igår, inte så lätt som man kan tro! Men ge mig tre veckor så fixar jag de också ;-) De viktigaste är att andas ut genom näsan när man snurrar runt, annars blir de obehagligt...
När vi (jag och Mikaela) va i Borås för två veckor sen klockade jag en 50a och nådde kaklet på 36 sekunder. Ingen tid som skrämmer någon. Masters VM går i Göteborg nästa år och kvaltiden på 50 meter fritt är 28,2...

// Kalle

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tjena Kalle, kul med fler Ironman-aspiranter! Lycka till med träningen så ses vi i Kalmar

2009-10-05 @ 07:24:58
URL: http://www.ironmen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0