Tufft i bassängen!

Jag har tagit det rätt lungt i veckan med träning. Kände att kroppen behövde vila efter många tuffa veckor. Så fyra vilodagar blev det. Men idag va jag och Mikaela i herrljunga och tränade med Herrljunga simsällskap. Efter några hundra meter insim körde jag 6x400 meter, inte bara jobbigt att simma så långt, det va jobbigt att räkna längder också ;-) Men jag simmade hundringarna strax under 2 minuter så jag kunde ta hjälp av klockan om jag tappade bort räkningen. Efter det va avklarat körde jag explosivitetsträning. 6x75 meter där jag ökade farten varje 25a. Sen körde jag 7x50 meter där jag gav 100% sista 25an. 10 sekuners vila och iväg igen! Riktigt trött kropp efter de urladdningen. Efter lite utsim tänkte jag se om jag inte kunde persa på 100 meter, smart eftersom jag va helt slut i kroppen.. Men upp på startpallen och iväg, och efter 100 meter stannade klockan på 1:14,30 och pers med 7 tiondelar! Inte illa alls. Kanske ska försöka igen på tisdag utan massa längder i kroppen, finns nog någon sekund till i kroppen.


// Kalle

Kommentarer
Postat av: Göran

Jag är imponerad av din simning! Du säger dig vara sämst på just simningen, hur bra är du då på övriga triathlongrenar? 8-)



Själv tragglar ja fortfarande med enstaka längder, får inte till andningen. Att köra 100 meter crawl utan paus känns ännu så länge avlägset. Bara att kämpa på, antar jag.



Keep up the good work!

/Göran

2009-12-14 @ 17:53:31
URL: http://cykelgoran.blogspot.com
Postat av: Kalle

När jag började med simning för tre månader sen kunde jag inte simma 100 meter. Och då var det min sämsta gren men nu är det nog min bästa. Efter simningen i Kalmar tror jag att jag har en hyfsat bra placering om man jämför med den totala efter målgång... Fortsätt kämpa så sitter snart andningen.

2009-12-14 @ 21:29:57
URL: http://ironmankalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0