Hur svårt ska det vara??

Igår va första passet för "elitgruppen" i Herrljunga Simsällskap. Eftersom vi inte är så många duktiga simmare så ingår jag i den ;-) Och den ska hållas så liten som möjligt. Igår var det bara jag och Per som delade på en bana. Och jag fick äran att lägga upp ett pass för oss. 400 meter insim följt av 5x100/2:00, 5x100/1:45, 100 meter bada bort syran, 6x50/1:30 benspark med platta, 5x200/3:30 med dolme och paddlar, utsim. Passet tog drygt en timme, blev lite för mycket snack och för lite simma. Men man måste ju få vara lite social också. Det hade varit bättre att börja med starttid på 1:45 och sen 2:00 men det är bara att lära av mitt misstag. Nästa gång byter vi plats på dom två.

Jag måste bli bättre på voltvändningar! Jag tappar en meter per vändning mot Per! Jag vet inte vad jag håller på med riktigt. Får nöta nöta nöta för att den ska sitta som den ska. Kanske ska ta en timme åt att bara göra vändningar så kanske den sitter? När jag tittar på youtube så ser det så lätt ut! Kan säkert tjäna 3 sekunder på 100 meter bara jag får till vändningarna ordentligt.

Så här ska de se ut


// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0