Distanspass

Egentligen skulle jag ha sprunigt et distanspass igår, men de regnade och jag va riktigt trött i kroppen så de blev inte en minut träning igår. Men idag var det riktigt skönt ute, minus 3-4 grader och solsken! Riktigt bra löpväder, iaf så här års. Rundan gick runt Kvinnestad vilket blir 20,2 km och jag hade ställt klockan på 5:50 tempo. Det va lite segt i början men efter 6-7 km kom jag in i löpningen och de flöt på utan att jag behövde tänka. Sista kilometrarna va lite tunga, men de blir lätt så när man börjar närma sig slutet, oavsett om jag springer 10km eller 20km. När jag stoppade klockan efter 1:55 så blev tempot 5:44 vilket jag är väldigt nöjd med! Skönt när man får svart på vitt att träningen verkligen ger resultat!

Dagens pass









// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0