20 dagar kvar till julafton

När det är dåligt väder så här års kan det vara skönt att kunna cykla inomhus. Spinning är väl ett alternativ, men att köra trainer är mycket bättre! Då får man sitta på den cykeln man ska köra med när de blir lite bättre väder ute igen. Enda nackdelen med trainer är att de är så jävla tråkigt! Så jag försöker undvika de med lite blandade bortförklaringar. Men att försöka lura sig själv är ju bara dumt. Försökar iaf köra två pass i veckan, har inte lyckats så bra hittils men denna veckan blev det iaf två!
Om jag skulle köpa en ny trainer skulle jag nog köpa denna, att kunna se watt när man tränar är det bästa, veta hur mycket kraft som man producerar. Nu kör jag på puls/kadens (eller iaf när jag monterat kadensmätaren till min garmin...), men ibland kan nog pulsen luras det gör inte watten. Så att jag är en svag cyklist beror helt enkelt på att jag inte har wattmätare när jag tränar...


Tacx, Flow trainer (T1680) 3440:-


// Kalle

Kommentarer
Postat av: Göran

Sätt trainern framför TV:n. Jag vet, det känns oseriöst, men det gör att det är roligt att träna, vilket är det viktigaste. Och om du till äventyrs har svårt att resa dig från TV-soffan för att sätta dig på cykeln ibland, så löser sig det problemet också genom att ha den på plats framför TV:n. Enda återstående problemet är att tämja eventuell familj till att acceptera arrangemanget, och att kanske sända en välmenande tanke åt eventuella lägenhetsgrannar.



Själv har jag ingen familj, och grannproblematiken löser jag medelst tystgående rullar kombinerat med gummimatta.

2009-12-06 @ 18:24:19
URL: http://cykelgoran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0