Ny pulsklocka?

Skulle kanske behöva en pulsklocka nu när jag ska göra en "satsning" på Ironman. Det är inget större fel på den jag har idag mer än att jag får ha den i fickan när jag springer eftersom den är till för cykel. Så en klocka som är gjord för triathlon/multisport hade varit att föredra. Och helst en med gps så man ser hur långt och snabbt man springer! Vilken hade ni valt?



Garmin 310XT, 3500 spänn enligt prisjakt. Sägs vara triathletens bäste vän, men de är nog garmin själva som kommit på de? De är absolut inte den vackraste klockan på marknaden. Men jag tror att den ska vara väldigt mycket bättre än va den ser ut! Och de klumpiga utseendet har den bara för den har en inbyggd gps vilket är ett stort plus.


Polar RS800CX,4400 med gps. Är enligt mig den snyggaste av dom tre! Min cykeldator nu är en polar så jag vet att de är bra grejer! Och vill man ha gps så får man köpa till de och ha på överarmen.


Suunto t6c, 4600 spänn med gps. Den här vet jag inget om och har har inte läst så mycket om den heller. Men den ser ockås rätt bra ut men även här måste man köpa till gps om man är intresserad av den funktionen, vilket jag är.


// Kalle

Kommentarer
Postat av: ChristerS

För att vara ärlig så är dom nog ganska likvärdiga på många sätt med vissa små detaljer som är olika. MEN om man bara har en windowsdator så är ju polar betydligt bättre än garmin vad gäller hanteringen av data. Suunto är ganska lik polar i funktionalitet men jag tror att deras gps-chip är av äldre modell! (Obs - tror)

2009-08-03 @ 21:31:33
Postat av: David P

Din polare föredrar Polar.

2009-08-03 @ 23:27:20
Postat av: Peter

Jag gjorde min första IM i år. Köpte en Suunto T6c Triathlonpack i somras och jag är väldigt nöjd. Har ingen GPS men däremot fotpod och bikepod och det räcker tycker jag. Fotpoden är riktigt bra precision. Har fixat en GPS-logger (aktivtraning.se) som är kul att ha med sig för att kunna se på karta efteråt, distans, höjd, bansträckning mm.

2009-08-11 @ 16:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0