Löpning

När jag vaknade idag va jag lite roslig i halsen och motivationen va i bott. Men efter lite frukost och surfande började motivationen komma krypande. Så de va bara att snöra på sig löparskorna och cykla till spåret här i Vårgårda. Löpningen kändes förvånandsvärt "lätt". De regnade och va rätt blött i skogen, men de har jag inget emot utan tvärtom gillar jag när de är lite lerigt och kladdigt. De blev två varv runt 5an och de tog 61 minuter, ingen stress utan gick på känsla. Iofs hade jag väl inte kunna springa så mycket snabbare heller. Jag har bara sprunigt 9 pass i år och bara ett på senaste 4 månaderna.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska lägga upp min träning i höst. Hur mycket ska jag springa i veckan? Hur mycket ska jag cykla? Och när jag ska börja med simningen? Hur hårt kan/ska jag pressa min kropp? Jag vill gärna se resultat snabbt och de är inte de jag behöver, de är ju faktiskt ett helt år kvar tills Kalmar triathlon. Bättre att skynda långsamt så jag inte drar på mig några skador. Om de är någon som har lite tips och idéer på hur jag ska lägga upp min träning så lyssnar jag mer än gärna (skriv en kommentar)! Kan vara bra att ha en "tränare" ;-)

// Kalle

Kommentarer
Postat av: ChristerS

Leta reda på en sim- eller triathlonklubb och börja med simningen NU!

F.ö. gäller det nog som du säger, att öka långsamt, speciellt vad gäller löpning. Ffa gäller det att komma igång med regelbundna långpass (inte så långa nu i början dock)

2009-08-03 @ 16:57:54
Postat av: Kalle

Kanske är klokt att börja med simningen så snart som möjligt? Tar väl rätt lång tid att få hyfsad teknik. Och dom som sett mig simma vet att jag har mycket att lära ;) ska googla runt och kolla om jag hittar någon lämplig tri- eller simklubb! När du tränade för din IM va låg dina långpass på då?

2009-08-03 @ 17:08:57
URL: http://ironmankalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0