Jag kan trolla!

Idag hade jag planerat ett cykelpass på runt 60km, men eftersom jag kan trolla så blev de inte så! Utan de blev 32km istället. Jag ska inte avslöja hur jag gjorde men jag kan ge två ledtrådar, åska och regn....
Men 32 km är inte fyskam de heller! Jag körde i mycket lugnt tempo idag eftersom jag hade tänkt springa imorgon och vill inte känna mig trött i kroppen då. Snittpulsen hamnade på 66% och farten strax under 30 km/h, vilket får ses som något bra. Jag måste lära mig träna lugnt , varje pass ska inte innehålla mjölksyra. För så ser nästan varje pass ut idag, ofta är de någon backe som jag kör "fullt" i för att få känna pulsen öka och mjölksyran komma. När man kommer in efter träningen ska man inte vara så slut att man inte vill ut igen (klart att vissa pass ska man pressa mjölksyretröskeln framåt). Känslan man vill ha är att fan de här kändes bra nu vill jag ut igen! 


// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0