Full fart

Idag körde jag ett löppass i hög fart. Började med uppvärming i 2,5km för att sen bränna allt jag hade på 5an i vid kullingshof. Och jävlar va jobbigt de va att maxa! Än så länge har jag väl inte så ekonomisk löpning så de gör väl de ännu jobbigare. Sen är den femman väldigt kuperad så de gör ju att de tar lite längre tid än en flack (inte för jag sprungit någon flack femma).De hela tog 25:06 vilket inte är så dåligt med tanke på att jag bara löptränat i två veckor. Sen blev de nerjogg i 2,5km vilket också va riktigt jobbigt för kroppen va helt tom på energi då.
Själva poängen med detta passet va att veta lite hur jag står formmässigt och hur jag kommer att utvecklas. Nu kommer de dröja ett tag innan jag maxar ut igen iaf på femman. Kan bli på milen om någon vevka för att veta hur fort de kan gå. Men nu ska jag kämpa för att bli lite snabbare och hoppas att kunna springa femman någon minut under 25, kanske 23? Sen ett mål är att klara av milen under 50. Kanske får mäta upp en flack asfaltsmil istället för terränglöpningen. För på Kalmar Ironman så är de asfalt och inte backig skogsterräng.

// Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0